Zarabianie

Sprzedajesz coś na blogu? Zobacz jak zwiększyć konwersje celu

współczynnik konwersjiOstatni tydzień był dla mnie rekordowy pod względem współczynnika konwersji celu. Na większości moich blogów i stron waha się on między 10-16%, ale w ostatnim tygodniu osiągnąłem  kolejny rekord 22,20%

współczynnik konwersji celu statystyka

 

Oznacz to, że 22/100 osób odwiedzających moją stronę coś na niej kupiło.

Zwiększaniem konwersji na moich stronach zajmuję się od roku. Zaczynałem z 1%, kiedy doszedłem do 10% myślałem, że to już kres możliwości, a 20% to była jakaś fikcja. No cóż, dziś uważam, że wszystko jest możliwe o ile włoży się w to trochę pracy.

Jeżeli o pracy mowa, to przy zwiększaniu tego wskaźnika trochę jej potrzeba i przez pasywne działania nie osiągnie się wysokiego współczynnika.

Moich kilka wskazówek, które pozwoliły mi osiągnąć tak wysoką konwersje

  1.  Naucz się skutecznie przedstawiać produkt. Oferta produktu, który chcesz sprzedawać nie może być przedstawiona w sposób taki by klient był otoczony samymi pięknymi hasełkami. Musi być to surowa i konkretna oferta, bez zbędnego kolorowania. Bardzo dobrze działa (może to głupio zabrzmi) pozorne zniechęcanie klienta do kupna. Np. Nie kupuj tego, jeśli nie masz czasu na naukę. Samo słowo “nie kupuj” znaczy tyle co “kupię”. Jeżeli Ci napiszę teraz >nie klikaj w ten link< … no właśnie warto co nieco poczytać o postrzeganiu i myśleniu ludzi.
  2. Oferta nie może być długa w treść. Nie może być też zbyt wiele grafiki, najlepiej do trzech obrazów. Wszystko ma być przedstawione w dwóch spojrzeniach.
  3. Zamieść w ofercie komentarze innych osób na temat twojego produktu. Żeby uzyskać komentarze, możesz dać komuś do recenzji swój produkt.
  4. Skuteczność sprzedaży dzięki wyszukiwarce google to jakieś max. 5%, nigdy z google nie osiągnąłem więcej.
  5. Aby zwiększyć sprzedaż musisz się nauczyć marketingu szeptanego i zacząć nim operować na największych forach
  6. Najważniejszą rzeczą, która decyduje o wysokiej konwersji jest dotarcie do odpowiednich osób. Z pozoru trudna rzecz jest łatwa, jeżeli porozglądamy się trochę w internecie, to z całą pewnością trafimy do “centrum niszy”, gdzie jest pełno osób interesujących się tym co masz im do zaoferowania.
  7. Strona, na której sprzedajesz ma być maksymalnie prosta, przejrzysta i elegancka, tak by nic nie rozpraszało klienta. Najlepiej sprawdzają się strony w jasnych kolorach
  8. Nie wchodź do du… klientowi. On ma czuć, że przy twojej ofercie jest malutki, a po zakupie urośnie do twoich rozmiarów i stanie się bardziej wartościowy. Oferta ma go przekonać, że bez twojego produktu jego wiedza, czy życie jest ubogie w jakąś rzecz ;)
  9. Stale pracuj nad promocją i nie rzucaj się w miejsca, które nie mają nic wspólnego z tym co oferujesz.

To tak w dużym ogólnym skrócie. O konkretnych działaniach z przykładami będę pisać w najnowszym e-booku “Jak wprowadzić i zwiększyć sprzedaż na blogu” 

Brak podobnych wpisów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>