Optymalizacja i pozycjonowanie, Porady

Ostrożnie ze słowami kluczowymi

ostroznie ze slowami kluczowymiPrawdopodobnie każda osoba, która po raz pierwszy zakłada własną stronę internetową, nie ma zupełnie żadnego pojęcia o jej optymalizacji. Później, kiedy już nasza strona czy blog jest gotowy i uzupełniony o treść, zaglądamy w statystyki i zastanawiamy się dlaczego tak mało osób odwiedza naszą witryne, albo dlaczego moja strona nie jest na pierwszym miejscu w wyszukiwarkach. Wtedy też zaczynamy interesować się SEO i pozycjonowaniem.

Jednym z najczęściej popełnianych błędów jakie zauważyłem jest nieodpowiednia zabawa słowami kluczowymi. To się bierze pewnie z tego, że ktoś coś gdzieś przeczytał o umieszczaniu słów kluczowych na stronie, źle zrozumiał, a później nie zweryfikował tej informacji. I choć początkowe pozytywne efekty, kiedy strona szybko szybuje w górę mogą cieszyć, to w późniejszym czasie nieodpowiednia optymalizacja może zadecydować o tym, że google poczęstuje stronę filtrem lub całkowicie wywali ją z indeksu – czyli ban.

Czego należy unikać!

1. Niewidzialne słowa kluczowe na stronie

Za pomocą tekstu, który jest tego samego koloru co tło witryny lub tekstu napisanego bardzo małą, często nieczytelną czcionką, niektórzy webmasterzy próbują upchać słowa kluczowe na stronie, aby zwiększyć występowanie wyszukiwanych haseł docelowych. Teraz już rzadziej stosuje się tą technikę, ale wciąż jeszcze można spotkać strony gdzie w stopce upchane są “niewidzialne” słowa i całe frazy. Szczególnie upodobali sobie tą technikę właściciele stron firmowych.

2. Regularne występowanie słów kluczowych

Oznacza to, że strona ma duże znaczenie dla jakiegoś wyszukiwanego terminu. Jeśli użytkownik szuka strony o zarabianiu na blogu, to idealną stroną dla google będzie strona gdzie fraza “zarabianie na blogu” będzie wielokrotnie powtórzona. To oczywiście ma pozytywny wpływ na optymalizację, jednakże niektórzy właściciele witryn posuwają się o krok za daleko i powtarzają frazy kilkadziesiąt razy z rzędu w META tagach lub w treści, aby spróbować zwiększyć ocenę trafności. A więc duża częstotliwość występowania słów i fraz jest nadużyciem i starajmy się tego unikać.

3. Frazy bez znaczenia

Często również spotykam się z blogami na których odnajduje słowa kluczowe, które w ogóle nie odnoszą się do zawartości witryny. Z tej techniki korzystają często strony, które nastawione są na duży ruch, a nie na docelową grupe odbiorców.

Każda z trzech wymienionych wyżej technik optymalizacji przyniesie więcej szkód niż korzyści. Więc jeśli w ten sposób optymalizujesz swoją witrynę, jak najszybciej to zmień.

3 Komentarzy

  1. Robert

    Czy to możliwe ze dlatego że przesadziłem z jedną fraza blogger uznał mojego bloga za spam ?

  2. Wyższość formy nad treścią. Pozycjonowanie i to całe SEO niczego blogowi nie daje. Czytelników zdobywa się bardzo trudno. Nie jest to łatwe, ani proste. Słaba treść i wysoka sztucznie uzyskana pozycja w google … jaki może być efekt? Zero czytelników.

  3. Tak jak to mówią: co za dużo to nie zdrowo. Lepiej publikować wartościowo, z sensem i niech to wszystko ma ręce i nogi, niż chwytać się sposobów, które na dłuższą metę przyniosą nam więcej szkody niż pożytku. Dobrze jest mieć we wszystkim umiar.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>