Zarabianie

Małe zmiany w AdTaily – blokowanie reklamodawców…

 

blokowanie reklamodawców W maju pisałem o tym, że AdTaily rozpoczęła testy narzędzia AdMeta, które ma niby dopasować reklamy do preferencji użytkowników odwiedzających naszą stronę. Prościej mówiąc, reklamy miały być bardziej dopasowane, a co za tym idzie chętniej klikane. W związku z integracją AdTaily z wyżej wymienionym narzędziem, zostały wprowadzone małe zmiany w panelach reklamodawców i wydawców.

Jakie zmiany u reklamodawców?

W panelach reklamodawców zmianie uległ podgląd statystyk. Od tej chwili wykres, na którym mogliśmy obserwować ilość odsłon reklamy w poszczególnych godzinach i dniach, będzie przedstawiał jedynie podziałkę dzienną. Nie jestem w stanie powiedzieć czy ta zmiana u reklamodawców, to zmiana na lepsze, czy gorsze, więc pozostawiam bez komentarza.

Jakie zmiany u wydawców?

To co chyba najbardziej interesuje czytelników tego bloga, czyli zmiany w panelach wydawców. Właściwie zmiany są tylko dwie. Pierwsza to:

- Blokowanie reklamodawców.

Od teraz w każdej chwili możemy zablokować reklamodawcę, którego reklamy, z jakichś tam przyczyn nie za bardzo nam pasują. Jak dla mnie bardzo przydatna opcja z uwagi na to, że umieszczone widgety na moich blogach wyświetlają maksymalnie cztery reklamy, co dzięki wprowadzeniu tej zmiany pozwoli mi wyłączyć kampanie reklamodawców, których reklamy nie są klikane lub kliknięcia są znikome, a które zajmują jedynie miejsce innym reklamom rozliczanym za kliknięcie (CPC).

Niestety jeśli zdecydujemy się na zablokowanie reklamodawcy, to blokada będzie działać na wszystkich stronach, na których mamy widget AdTaily. Czyli nie da się zablokować kampanii tylko dla jednego serwisu. Należy też pamiętać o tym, że jeśli zdecydujemy się na blokadę, to automatycznie blokujemy wszystkie kampanie zablokowanego reklamodawcy.

Blokadę możemy zdjąć w każdej chwili, wchodząc w zakładkę “Kampanie CPC”

 

blokowanie reklamodawcow

 

 

 

 

 

- Zakładka “Kampanie Archiwalne”

W tej zakładce zmiana polega na tym, że nie będziemy mogli już zobaczyć informacji o kliknięciach unikalnych. Wyświetlać będzie się jedynie ilośc kliknięć oraz liczba kliknięć rozliczonych.

I to by było na tyle nowości, które wprowadziło AdTaily. Czy te zmiany to zmiany na lepsze, pozostawiam do waszej oceny.

 

4 Komentarzy

  1. “Należy też pamiętać o tym, że jeśli zdecydujemy się na blokadę, to automatycznie blokujemy wszystkie kampanie zablokowanego reklamodawcy.”

    No właśnie i to jest wg mnie zupełnie bez sensu, bo np dany reklamodawca daje reklamę np samochodu i lokaty.

    Lokatę np chętnie bym widział u siebie na bogu a samochód nie koniecznie. W efekcie blokuję wszystko.

    • Paweł, wpis na blogu na temat startu testf3w CPC (o ktf3rym pilasiśmy też na naszym Facebooku i Blipie) został opublikowany na wiele godzin przed samym rozpoczęciem kampanii. Potem program, ktf3rego używamy do wysyłania kampanii e-mailowych się popsuł i nie chciał nic wysyłać, więc mailing nie wyszedł na czas, ale wiem, to też nie jest usprawiedliwienie. Na pocieszenie mogę jedynie obiecać, że od tej pory będziemy o wiele ostrożniej planować komunikację z użytkownikami i postaramy się, żeby tak ważna wiadomość jak ta o CPC dotarła do każdego i odpowiednio wcześnie. 24.03.2011, 11:32

  2. Faktycznie taka blokada to trochę nieporozumienie. Cel “szczytny” ;) ale trochę to dopracować wypada.

Trackbacks / Pings

  1. Zarabianie w Internecie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>