Blogowanie, Wasze pytania

Dlaczego na moim blogu jest mało komentarzy? Jak to zmienić?

Dlaczego na moim blogu jest mało komentarzy? Jak to zmienić?Artur zadał pytanie:

(..) Zauważyłem, że mojego bloga prawie nikt nie komentuje. Piszę regularnie, mam odwiedziny, ale w ogóle nie przynoszą one komentarzy. Na 40 wpisów mam zaledwie 10 komentarzy. Co może być przyczyną?

W listach, które do mnie piszecie, często pojawiają się pytania o to jak zwiększyć liczbę odsłon bloga, liczbę komentarzy, zarobki itp. O tym jak zwiększyć liczbę odsłon i zarobki już pisałem i jeszcze będę pisał, więc na te pytania zawsze odsyłam do tematów już poruszonych na blogu. Natomiast jeżeli chodzi o komentarze, jakoś konkretnie nie poruszałem tego tematu, więc postaram się teraz odpowiedzieć.

Jaka ilość komentarzy jest dobrym wynikiem?

Sprawdziłem ilość komentarzy na tym blogu i na tą chwilę jest 185 komentarzy na 59 wpisów. Średnia to 3.13 komentarza na wpis.

Przede wszystkim z moich obserwacji wynika, że ogromna ilość blogów ma średnio 1 komentarz na posta. Za bardzo dobry wynik trzeba przyjąć średnio 10 komentarzy na wpis. Żeby to osiągnąć trzeba przede wszystkim:

1. Rozwijać bloga
2. Budować społeczność wokół niego

Omówmy szczegółowo te dwa punkty. Co mam na myśli przez pojęcie “rozwijać bloga”? Należy całe swoje siły skoncentrować na rozwoju przez powiększanie zasięgu swojego bloga. Wiąże się to z:

  • zwiększeniem ilości i jakości pisanych przez Ciebie treści
  • zwiększeniem ilości unikalnych użytkowników i odsłon bloga
  • zwiększeniem subskrybentów RSS
  • zwiększeniem linków prowadzących do twojego bloga

To wszystko przełoży się na ruch na twoim blogu. A dlaczego ruch jest tak ważny? Niektóre tematy będą generować więcej komentarzy inne mniej lub wcale, ale ogólnie tylko mały ułamek osób ze wszystkich odwiedzających, znajdzie trochę czasu i zostawi komentarz.

Załóżmy na chwilę, że twój blog odwiedza codziennie 1.000 osób, i że średnio 0,5% z tych użytkowników będzie zostawiać komentarz. Jeśli piszesz jeden post dziennie otrzymasz średnio 5 komentarzy na post.

Wyobraźmy sobie teraz, że po upływie 6 miesięcy, udało się zwiększyć ruch do 10.000 unikalnych odwiedzin dziennie. Nawet jeśli część osób komentujących to ciągle te 0,5%, teraz będziesz otrzymywać średnio 50 komentarzy na wpis, bez wykonywania żadnych sztuczek zachęcających.

Jak widać, pierwszy i najbardziej efektywny sposób na zwiększenie ilości komentarzy to zwiększenie ogólnego zasięgu bloga.

Oprócz rozwoju Twojego bloga, to co może wpływać na liczbę komentarzy, to dobrze zbudowana społeczność wokół niego. Jak to zrobić? Przez interakcję bezpośrednio z czytelnikami, tak aby mogli oni poczuć się częścią Twojego bloga. Oto kilka praktycznych porad:

  • zadawaj pytania czytelnikom
  • linkuj do blogów czytelników
  • bierz udział w dyskusjach na blogu
  • zrób ankietę
  • odpowiadaj na komentarze
  • odpowiadaj na maile
  • podziel się swoimi osobistymi doświadczeniami
  • pisz w pierwszej osobie

Wszystkie te działania przybliżą Cię do swoich czytelników, i vice-versa. Jeśli pozwolisz im poczuć się częścią społeczności, będą bardziej skłonni do rozmowy – komentarzy.

A czy Wy macie jakieś sposoby na zwiększenie ilości komentarzy?

 

———————–(Aktualizacja)———————

Wasze sposoby:

- po prostu poczekać na komentarze
- pisać kontrowersyjnie
- automatycznie wstawiać pierwszy komentarz: “zapraszam do komentowania” (zna ktoś wtyczkę ?) lub samemu napisać pierwszy komentarz
- komentowanie blogów innych
- tworzyć treść, która przyciąga
- zainstalować wtyczkę CommentLuv
- linki dofollow w komentarzach

 

11 Komentarzy

  1. uwo

    U mnie na nowym blogu komentarze zaczęły się pojawiać dopiero po pół roku, kiedy to mój blog osiągnął dobrą pozycje w guglu. Dużo komentarzy i czytelników można tez pozyskać komentując inne blogi. Nie obliczałem jaką mam średnią, ale będzie z 2 komentarze na post przy 120 postów i odwiedzinach około 300 osób dziennie. Nie za dużo, ale zastosuje się do tego co napisałeś i zobaczymy.

    Pozdro

  2. Można tez próbować pisać kontrowersyjnie. Jednak to nie w każdej branży przynosi skutek.

    Czasem trzeba poczekać dłużej na komentarze. Tak już bywa.

    Na którymś blogu (nie pamiętam teraz na którym) czytałem, że można automatycznie wstawiać pierwszy komentarz w stylu: zapraszam do komentowania. Komentarz ten znika po pierwszym skomentowaniu przez kogokolwiek. To może być rozwiązaniem.

    • Szukałam wtyczki na WordPpessa do czegoś takiego i niestety nie znalazłam… Nie pozostaje chyba nic innego, jak samemu napisać taki skrypt :/

  3. W zasadzie najprostsza sprawa, to komentowanie blogów innych, wtedy właściciele blogów wracają komentując u nas. Gdzieś też czytałem, że dobrze kiedy nawet sami napiszemy pierwszy komentarz, bo nikt nie lubi komentować jako pierwszy – może coś w tym jest, chociaż jeszcze nie testowałem. Obecnie skupiam się na generowaniu ruchu, bo to przekłada się i na pieniądze, i na komentarze. Co do tych kontrowersji, w czasach hejterów, może to być dobry sposób, jednak czy hejty pod postem są komentarzami i warto je publikować – nie sądzę.

    • Hejterstwo wycina się z automatu filtrami, bez żadnego pardonu serwując przyjemny komunikacik. Tym samym niejako zmuszając do wysiłku intelektualnego, bo skoro wziąć krytykę na klatę, to pisaną w cywilizowany sposób. Gwarantowana skuteczność >99.5% ;)
      Komentarze moim zdaniem są również wynikiem niedopowiedzeń w artykule – również umyślnie. Z tym, że będą to komentarze głównie w postaci pytań.
      Abstraując od małej ilości komentarzy, lepiej ich nie mieć, czy czytać listy lipnych pochwał jaki to artykuł nie jest super i jak dużo się z niego dowiedział czytający. Odpowiedzi jednozdaniowych oczywiście ;}

  4. Z komentowaniem jest jak z każdym biznesem. Efekty przychodzą z czasem ale podwarunkiem ciągłej pracy.

    Gdzieś czytałem, że na początku budowy bloga wpisy powinny być codziennie, a wraz z zwiększeniem czytelników ilość wpisó powinna maleć do 1 tygodniowo.

  5. “A czy Wy macie jakieś sposoby na zwiększenie ilości komentarzy?”

    Tym sposobem był niegdyś CommentLuv, w zasadzie nadal jest, jednakże ze względu na zwiększenie działalności spamerów dodatkowe restrykcje zostały wdrożone, które skutecznie odstraszają tego typu osoby, cóż spamer zawsze idzie na łatwiznę, tak zrobić aby się nie narobić i przy tym pozyskać link dofollow :/ Powiem jeszcze że sama wtyczka CommentLuv to jeszcze nie wszystko, trzeba tworzyć treść, która przyciąga – bez tego żadne wtyczki i inne wynalazki nie zwiększą zaangażowania użytkowników. Twoje propozycje są bardzo trafne, żeby osiągnąć sukces trzeba zebrać kilka rzeczy i aktywnie je wykorzystywać.

  6. Może warto włączyć linki dofollow w komentarzach. Myślę, że to dobry sposób na zwiększenie ilości komentarzy. Wiadomo, że więcej będzie też spamu, ale i konstruktywne komentarze powinny się pojawiać w większej ilości.

  7. Na pewno zadawanie pytań, tworzenie ankiet to dobry sposób. Myślę, że z czasem liczba sama się zwiększy. Wiadomo, że do wszystkiego trzeba czasu

  8. Prowadzę bloga od niedawna. Mam kilka komentarzy ale to wszystko za mało. Daleki jestem od tego by samemu pisać komentarze do swoich wpisów. Przecież nie chodzi o to by pokazać, że ktoś komentuje ale by ludzie komentowali.
    Uważam, że stworzenie grona stałych czytelników daje nam gwaranje systematycznych komentarzy. Aby to osiągnąć musimy przekazywać wartościowe treści i komentować wpisy na innych blogach. To sprowadza ruch na naszą stronę.
    Warto też obserwować skąd przychodzi ruch na naszego bloga. Dzięki temu możemy lepiej się skupiać na tych źródłach z których jest najwięcej wejść.

  9. Sporo czytamy na temat zachęcania czytelników do pozostawiania po sobie sensownego śladu. Ostatnio trafilismy na informację o instalacji Comment luv-nie jesteśmy ekspertami, więc próbujemy różnych sposobów.Prawdopodobnie istnieje wzmożone ryzyko spamu, ale może warto spróbować. Próbowalismy kilka razy ankiet, ale u nas nie przyniosly żadnych rezultatów.pozdr.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>