Zarabianie

Artykuły sponsorowane – pozycjonujące. Zarabiasz w ten sposób?

Artukuły sponsorowane pozycjonujące. Zarabiasz w ten sposóbReklamy na blogu to nie jedyne źródło z którego możemy czerpać zyski prowadząc własną stronę internetową. Powiedziałbym wręcz, że przy małym ruchu (gdy blog odwiedza dziennie kilkadziesiąt osób) może to być najgorszy sposób zarabiania.

W dzisiejszym wpisie chciałbym wam przedstawić kilka wskazówek na to jak zdobyć klienta, który byłby zainteresowany umieszczeniem na waszej stronie artykułu sponsorowanego czy też pozycjonującego.

Artykuł sponsorowany – czyli taki artykuł w którym promujemy jakiś produkt, markę lub usługę. Jest on w formie zwykłego wpisu, w którym autor bloga poleca konkretną rzecz, zazwyczaj tak aby czytelnik nie zorientował się, że to zwykła reklama. Takich artykułów sporo jest na najpopularniejszych portalach informacyjnych. Aby sprzedawać takie artykuły nasza strona musi być mocno popularna. Za takie wpisy otrzymujemy wynagrodzenie w postaci pieniężnej, ale równie dobrze możemy otrzymać jakieś produkty od firmy którą polecamy.

Artykuł pozycjonujący – to taki w którym występują podlinkowane słowa kluczowe. Głównym celem takiego artykułu jest zdobycie nowych mocnych linków i przy okazji polecenie jakiegoś produktu, usługi. Żeby sprzedawać takie artykuły nie trzeba posiadać popularnej strony, ale warunkiem jest odpowiedni wygląd, dobre tematyczne wpisy oraz wysoki PageRank (minimum 1).

Jak zarabiać w ten sposób?

Po pierwsze wcale nie musimy szukać chętnych reklamodawców. Możemy sami wyszukać jakiś interesujący nas program partnerski (PP) i napisać własny artykuł z linkiem polecającym. Jeżeli nie chce nam się czekać na efekty i na osiągnięcie minimum do wypłaty w PP, zawsze możemy wziąć sprawy w swoje ręce.

1. Najłatwiejszym sposobem (ale mało skutecznym) na zdobycie chętnych osób, które zechcą zapłacić za wpis sponsorowany-pozycjonujący na twoim blogu są fora internetowe i wszelkiego rodzaju strony gdzie można zamieszczać ogłoszenia. Pamiętaj żeby w ogłoszeniu przedstawić jak najwięcej informacji czyli:

- wiek bloga
- ilość wpisów i ewentualnie komentarzy
- tematyka bloga
- jego pozycje w google na wybrane słowa kluczowe
- PageRank domeny
- ilość odwiedzin. Jeśli jest to mniej niż 500 odsłon dziennie, to raczej nie umieszczaj takiej informacji
- cena oraz dane kontaktowe.

Oczywiście wskazane jest też napisanie kilku słów o stronie, tak aby zachęcić potencjalnych klientów.

2. Wysyłamy mejle z ofertą do różnych firm z konkretnej branży. Listy kierujemy do producentów, usługodawców, sklepów internetowych do wszystkich tych, którzy coś sprzedają przez internet. Pamiętaj żeby swoje mejle kierować do firm, których profil pasuje tematycznie do tego o czym piszesz. Gdy piszesz bloga o komputerach, nie wysyłaj oferty do osób które sprzedają biustonosze ;) W mailu podajemy te same informacje, które wymieniłem w pierwszym punkcie.

3. Na pewno zdarzy ci się, że ktoś sam skontaktuje się z tobą i zaproponuje abyś umieścił na blogu artykuł sponsorowany, czy choćby informacyjny. Ale na to możesz liczyć dopiero wtedy gdy twój blog będzie bardziej popularny.

Jaką dać cenę za artykuł i czego unikać?

Nie może to być zbyt niska cena. Musisz się cenić, w końcu włożyłeś sporo pracy w powstanie bloga. Zbyt niska cena wcale nie wzbudzi zainteresowania. Tak samo jak zbyt wysoka. Najlepiej gdyby minimalna cena zaczynała się od 30 złotych.

Jeśli zainteresowana osoba sama dostarcza artykuł, to pamiętaj aby sprawdzić czy jest on unikalny i dobrze napisany. Unikaj słabych jakościowo tekstów, gdyż możesz w ten sposób stracić swoich czytelników. Kieruj się zasadą – pieniądze to nie wszystko. Unikaj również zbyt częstego umieszczania artykułów pozycjonujących, ponieważ może to się odbić na twojej pozycji w wyszukiwarkach. Optymalnie najlepiej gdyby to było, jeden artykuł pozycjonujący na pięć normalnych wpisów.

A więc jeśli twój blog przynosi marne zyski, a jest chętnie czytany i komentowany, to może warto pomyśleć o umieszczaniu płatnych artykułów?

 

 

3 Komentarzy

  1. Marek

    Ja dopiero rozkręcam swojego bloga ale w przyszłości pomyślę o zarabianiu na takich artykułach.

  2. Jest też miejsce gdzie reklamodawcy spotykają się z właścicielami witryn w celu nawiązania współpracy a dokładniej chodzi o publikację art. sponsorowanego – możesz dodać własną witrynę na http://www.virtal.com i oczekiwać na zlecenie.

  3. Przydałby się jakiś serwis pośredniczący pomiędzy reklamodawcami a zwykłymi blogerami. Obecne serwisy są raczej z wyższej półki oferujące artykuły eksperckie i ceny mają dosyć zaporowe.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>