Zarabianie

AdMeta i dalszy rozwój AdTaily

admeta w adtailyWczoraj na blogu AT została podana informacja o dalszych planach rozwoju sieci reklamowej. Z informacji dla reklamodawców i wydawców, którzy zarabiają w AdTaily wynika, że w końcu wzięli się za optymalizacje reklam. Jak wszyscy możemy zauważyć, reklamy wyświetlane w modelu CPC (czyli płatne za kliknięcie) nie zawsze są dopasowane do treści naszego bloga, by nie powiedzieć, że w ogóle nie są dopasowane. Co oczywiście nie zostaje bez wpływu na nasze zarobki.

Jakie zmiany zapowiada AdTaily?

- Przede wszystkim optymalizacja i targetowanie reklam. Firma testuje narzędzie jakim jest AdMeta. Co oznacza lepiej zoptymalizowana reklama? Wyższe zyski, bowiem reklamy będą bardziej dopasowane do treści i preferencji użytkownika i jest szansa, że więcej osób w taką reklamę kliknie.

- Nowe formaty reklam. Bardzo by się przydały, ale jak na razie nie ma bliższych informacji kiedy zostaną wprowadzone. Dobrze gdyby była w końcu jakaś alternatywa dla obecnej formy.

Natomiast reklamodawcy mogą liczyć na lepszą jakość ruchu. Czyli jak podejrzewam droższe reklamy będą wyświetlane na stronach – powiedzmy bardziej zaufanych i wartościowych. AdTaily nie będzie rezygnować z modelu flat fee, dzięki któremu w szybki sposób można kupić reklamę na dowolnej stronie, która nas interesuje.

Krótko mówiąc AT ma duże ambicję, tylko żeby znowu nie odbiło się to na wydawcach. Jak będzie, przekonamy się wkrótce.

 

2 Komentarzy

  1. Adrianie, zmiany są nie tylko po to żeby reklamodawcy dostawali lepszy ruch z reklam, ale także po to żeby chcieli więcej płacić za taki jakościowy ruch. Poza tym zoptymalizowane reklamy będą klikane częściej, a więc na takiej samej liczbie odsłon reklamy wydawca będzie zarabiać więcej :).

    Co do samej optymalizacji, to oznacza ona bardziej dopasowanie reklam do preferencji użytkownika, któremu się one wyświetlają, a niekoniecznie tylko do treści strony. Bo kto powiedział, że reklama butów będzie się klikać lepiej niż reklama samochodu na stronach kobiecych?

  2. Adrian Sosnowski

    Anno, to oczywiste, że na tych: przykładowo stronach o kobietach, bardziej klikalne będą reklamy butów niż samochodów. A kto powiedział? My wydawcy. Śledząc zachowania użytkowników wiemy co ich interesuje i w co klikają najchętniej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>